20 mei 2015

fotoverslag van praag!

0 reacties
 
Hi Ladss! 
Tijdens mijn tripje naar Praag met oma, nam ik mijn camera mee, in de hoop dat ik een een paar mooie plaatjes zou schieten voor in het album! 157 foto's verder heb ik voor jullie een soort van fotoverslagje gemaakt van ons tripje. Hope u enjoy!

Onze reis begon al heel vroeg, we stonden om 03:00 op en vertrokken naar Schiphol.. In alle haast was ik mijn mobiel vergeten mee te nemen, dus ik heb een lekker rustige vakantie gehad haha! Gelukkig had ik de oplader van mijn telefoon wel mee, haha dat scheelt weer :p Ik moet zeggen, ik heb m'n telefoon helemaal niet gemist. Best een aanrader dus om thuis te laten als je op vakantie gaat!

Eenmaal aangekomen hadden we nog een hele dag voor ons, de vlucht duurde namelijk maar een uurtje! Nadat we hadden ingecheckt bij het hotel, besloten we de stad te gaan verkennen. Eigenlijk hebben we die dag de hele stad al rondgelopen, Praag is namelijk een best compacte stad. Als je snapt wat ik bedoel..

Het was echt prachtig weer in Praag, dat zie je waarschijnlijk wel aan de helder blauwe lucht. Zoo heerlijk, ik had echt zo'n zomervakantie-gevoel!

Ergens in een schattig straatje in Praag, vonden we deze markt. Hier gaven we onze eerste kronen uit, oma kocht - na veel afdingen, want zo hoort dat - een schilderij en ik kocht een moederdagcadeautje!

Dit is het oude stadsplein van Praag, onze hotel bleek hier vlakbij te zitten, alles was vanuit ons hotel op loopafstand namelijk! Hier bevond zich de bekende astronomische klok, die je alleen in Praag kunt vinden. S'avonds gingen we nog even terug om - bij de uurwisseling - de klok in werking te zien!

De beroemde brug die het oude gedeelte van de stad met het nieuwe verbindt, is de Karelsbrug. Het is heel bekend en barst van de cartoontekenaars en selfienemende-mensen, zoals bij alle toeristische plekken! De rivier die je hier ziet, is de Moldau trouwens.

Over de brug, kwamen we in het noorden van Praag, ook hier weer prachtig! Zoals je ziet wisselen nieuwe trams zich af met oude trams in deze stad, grappig om te zien..

We besloten even een terrasje te pakken, oma ging voor een wit wijntje en ik koos voor de specialiteit van het café: verse munt-ijsthee (een halve liter!). s'Avonds aten we bij een gezellig Italiaans restaurant, Pasta Fresca en dat was super lekker!

De tweede dag hadden we bestempeld als shop-dag. We struinden door de grote winkelstraten van Praag, natuurlijk zijn we ook even naar MAC geweest. Oma ging hier ook helemaal los trouwens ;)

De volgende dag was, net zoals de vorige twee, weer super zonnig! We gingen richting het kabelbaantje wat ons bracht naar de Petrin heuvel.

En dit was het uitzicht over Praag, vanaf de Petrin-heuvel. Super mooi! Die dag was het trouwens wel een beetje bewolkt, maar dat had je waarschijnlijk al aan de foto's gezien. 

Daarna gingen we naar de Praagse burcht, misschien wel de bekendste plek in Praag. Hier vlakbij lag ook het gouden straatje waar Franz Kafka (een beroemde schrijver) heeft gewoond.

Ook de Praagse burcht ligt op een heuvel, dus dat betekent nog meer uitzicht!

Na heuvel op, heuvel af te zijn geweest trakteerde ik oma even op een koffietje bij Starbucks. Ik zelf nam Chai tea latte, jum!

We sloten de dag af door een bezoekje te brengen aan de joodse wijk. We bezochten de oude joodse begraafplaats en een aantal synagoges, heel mooi om te zien want dit is al meer dan 600 jaar oud.. 

De laatste dag maakten we nog een boottocht op de Moldau, om onze citytrip af te sluiten. Hier schoot ik de laatste kiekjes van Praag, waarna we nog even gingen winkelen om onze laatste kronen op te maken!

Back home, toch is ons eigen Amsterdam ook wel mooi haha! Ik heb het super naar mijn zin gehad, en ik ben ook heel dankbaar dat ik zulke trips kan maken met mijn oma. Ik hoop dat ik jullie een beetje heb kunnen laten zien hoe mooi de stad Praag is.. Het is echt een aanrader om naartoe te gaan, voor als je nu nog twijfelt ;)

X Anne


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff