1 oktober 2014

Battle: Kabuki kwast Essence vs. Hema

0 reacties
 
Heei!
Voor mijn verjaardag kreeg ik maar liefst twee kabukikwasten! Het leek mij daarom leuk ze te vergelijken in een battle. Hema vs. Essence. Welke vind ik het beste? Klik snel verder voor meer info!
Het eerste wat mij opvalt is natuurlijk het uiterlijk van de twee kabuki's:
Essence: Volle kabukikwast met kortere synthetische haartjes die van roze naar zwart overlopen, ik vind hem er onwijs leuk uitzien! 
Hema: Grote Kabukikwast met wat langere haren, dit is een kwast met dierlijke haren. Het gedeelte waaraan je de kwast vast moet houden is bij deze kwast kleiner dan bij die van Essence. Deze haren zien er bij deze kwast wel wat stug uit, ik ben benieuwd!  
De Essence kwast komt in een handige plastic verpakking, heel hygienisch! De haren zijn onwijs zacht en staan dicht op elkaar. Deze kwast vind ik echt enorm goed, voor zowel poeder, blush, bronzer enz. Doordat 'ie wat kleiner is kun je heel precies poeder aanbrengen, wat ik persoonlijk wel fijn vind. Het voelt raar om de prijzen op te zoeken van iets wat je cadeau is gedaan, maar toch wil ik dit graag even vermelden in dit artikel. De prijs van deze kwast is namelijk €3,99.
De Hema kwast is groter, heeft langere haren en heeft een chiquer uiterlijk dan die van Essence. Maar hoe is hij in gebruik? Als ik deze kwast gebruik om poeder mee aan te brengen, moet ik opletten dat hij niet teveel poeder losmaakt. De haren zijn dus beduidend harder/stroever dan die van Essence. Wel ben je hiermee in een paar veegjes klaar met afpoederen. De prijs van deze kwast is €5,-.
Ik merk wel degelijk verschil in kwaliteit met de Hema en de Essence kwast. De kabuki van Essence is zachter en werkt fijner dan die van Hema. Ook is de prijs van de Essence kabuki lager dan die van Hema. Essence is dus de winnaar!
Betekent dit dat ik die van Hema niet meer gebruik? Nee. De Hema kabuki is fijn om bijvoorbeeld bronzer & blush te vervagen en wat meer één geheel te laten zijn.

Ik ben blij met beide kwasten, maar als ik er één zou aanraden: koop die van Essence. Die is onwijs fijn voor het aanbrengen van zowel poeder als blush/bronzer/highlighter.

Heb jij een kabuki brush? En waar gebruik jij hem voor?

Liefs, Anne


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff