27 juli 2014

Before I go on holiday...

0 reacties
 

Hoi!
Genieten jullie ook zo van het lekkere weer buiten? Ik vind het eigenlijk al heerlijk dat ik niet hoef te denken aan school en het huiswerk wat ik moet doen. NEE, het is vakantie! Ik moet zeggen, ik moest wel even wennen hoor de eerste week. Ik liep nog de hele tijd met het idee rond dat ik eigenlijk huiswerk moest maken, en ik checkte nog een keer mijn agenda of ik écht wel vakantie had.
Ik ga over twee weekjes op vakantie naar Frankrijk, gaan jullie op vakantie? Ik wil namelijk in deze blogspost laten zien welke dingen handig zijn om over na te denken voor je op vakantie gaat. Hopelijk helpt het je met een goede voorbereiding!

Pak ik mijn koffer in
Zelf pak ik altijd ongeveer een week voordat ik wegga mijn koffer. Ik gooi er gedurende de week dingen in die mij handig lijken mee te nemen. Dit vind ik persoonlijk erg fijn werken, want als ik in 1 keer alles inpak... vergeet ik vaak de helft. Zo zorg ik er ook voor dat ik de kleding die ik mee wil nemen niet vuil kan maken omdat ik het al apart heb gelegd.

Maak ik een aparte tas voor in de auto/ vliegtuig enz. (handbagage)
Je koffer gaat waarschijnlijk naar een plek waar je de hele reis niet bij kunt, daarom maak ik altijd een aparte tas met wat handige dingen voor onderweg. Deze tas gebruik ik ook gelijk op de vakantiebestemming zelf, als ik naar een stadje ga bijvoorbeeld. Hierin doe ik mijn telefoon, oordopjes, portemonnee, flesje water enzovoorts. Deze tas houd ik altijd bij me en hier zit dan ook alles in wat ik nodig heb :)


Download ik muziek 
Ik ga dit jaar met de auto op vakantie, maar als je met het vliegtuig, de boot enzovoorts gaat is het ook belangrijk. MUZIEK! Dit jaar zorg ik voor een usb-stick gevuld met leuke zomerhits zodat we alvast in de stemming komen én we ons niet hoeven te vervelen in de auto tijdens de reis!

Zorg ik voor genoeg leesvoer
Ondanks dat ik niet houd van lezen, zorg ik toch altijd dat ik een aantal boeken bij me heb op vakantie. Want op vakantie kun je er wél echt de tijd voor nemen om lekker te lezen (dat doe ik normaal nooit). Dit jaar neem ik o.a. The fault in our stars van John Green mee, deze koop ik van tevoren nog even op Bol.com. Ook neem ik 'Toen ik je zag' van Isa Hoes mee, deze hadden we nog liggen en het lijkt me een heel mooi boek! Je kunt natuurlijk ook even bij de bibliotheek rondneuzen of een aantal leuke tijdschriften meenemen.


Ga ik vakantieshoppen
Vakantieshoppen. Dat klinkt heel groots, maar wat ik eigenlijk bedoel is dat ik de laatste dingetjes koop die ik mee wil nemen op vakantie. Dat zijn van die dingen als mini-verpakkingen shampoo en douchegel, zonnebrandcréme, flesjes water voor onderweg enzo. Dit moet ik gewoon nog even kopen voordat ik wegga want zulke producten heb je niet altijd op voorraad. Ik doe dit trouwens eigenlijk elk jaar samen met mijn moeder :)

Zorg ik ervoor dat ik mijn kamer netjes achterlaat
Als mijn kamer netjes is ga ik met een fijn gevoel op vakantie. Niks is dan ook vervelender als je terug komt van vakantie en je moet gelijk aan de slag omdat je omgeving rommelig is. Je hebt na je vakantie al genoeg te doen (denk aan koffer uitpakken enz.). Geloof me.. je zit er dan niet op te wachten om gelijk op te moeten ruimen.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben. Heb jij nog aanvullingen voor dit bescheiden lijstje van 6? Enne trouwens.. veel plezier deze vakantie!

X Anne

Follow me also on: Instagram | Bloglovin' | YouTube | Pinterest

Bron foto's: Weheartit

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff