20 november 2013

Review: Kiko Clics System palette

0 reacties
 








Toen ik op internationale uitwisseling was naar italië, ongeveer een week geleden, kocht ik bij de Kiko store in Florence dit palette. Wellicht heb je weleens van Kiko gehoord, het is een beautywinkel die van allerlei make-up verkoopt maar ook nagellak. Van dit merk had ik al eerder een nagellak en een mono-oogschaduw gekocht. Deze twee producten bevielen mij erg goed en daarom leek het mij leuk om wat meer producten van dit merk te kopen. Ik ben uiteindelijk gegaan voor dit pallette wat hoort bij het Clics-System van Kiko. Hierover later meer, lees snel verder...

Dit is wat ik kocht, een los palette waar drie oogschaduwkleuren in passen. Daarbij kocht ik drie mooie oogschaduwkleuren die ik nog niet had. Alle items die ik net heb genoemd horen bij het Clics System van Kiko. Ik wilde graag een aantal oogschaduws die ik nog niet had, een beetje aparte kleuren die eens wat anders zijn als de vele bruintinten die ik al in mijn stash heb. Nadat ik heel mijn hand onder de swatches had zitten om mooie kleurtjes uit te kiezen, ben ik toch voor deze drie mooie kleurtjes gegaan.


Dit is het lege pallette, een lekker handzaam ding met een simpel maar stevig design. De bovenkant van het palette is mat, en het is van hard plastic gemaakt. Zoals je ziet zijn er aan de binnenkant van het palette drie ronde gaten waar de oogschaduws in geklikt kunnen worden.


Zo ziet het palette eruit met de oogschaduws erin. Je klikt de mono's er gemakkelijk in en ze worden op hun plaats gehouden door magneetjes. Zo is er geen mogelijkheid dat de oogschaduws eruit kunnen vallen, want dat wil je natuurlijk niet... :)


Even de drie kleuren die ik kocht op een rijtje. Als eerste koos ik voor een mooie highlighter, dit is kleur 202. Daarnaast zie je een wijnrode kleur met nummer 233 en als laatste een legergroene kleur met nummer 270. Zoals je misschien al wel opgemerkt hebt, heb is dit palette een beetje geinspireerd op het  najaar. 


Hierboven zie je de swatches van de drie kleurtjes, wat een pigment! Dit is één van de belangrijkste redenen waarom ik voor de oogschaduws die bij de 'clics system collectie' horen ben gegaan. Deze oogschaduws kosten €4,90 per stuk en de losse mono-oogschaduws die Kiko verkoopt kosten €2,90 p.stuk. Ik merkte al snel dat het verschil in kwaliteit tussen de oogschaduws uit de 'clics system collectie' veel beter was dan die van de andere mono-oogschaduws. De oogschaduws zijn dan wel een stukje duurder maar je krijgt dan ook wel betere kwaliteit!


Hier zie je een eerste poging die ik maakt om een ooglook te maken met dit palette. Ik moet nog even spelen met verschillende looks die je met dit palette kunt maken maar ik ben in ieder geval heel enthousiast over dit palette van Kiko!  Zeker een aanrader, je kunt eindeloos combineren tussen de kleuren oogschaduws die je samen in een palette stopt want Kiko verkoopt bijna elke kleur oogschaduw die je kunt bedenken! 

Je kunt bij het Clics System kiezen uit verschillende formaten palettes. En je kunt dus variëren van 1 tot 24 kleuren in een palette. Hieronder de prijs die ik betaalde voor mijn palette:

Oogschaduw 202 -  €4,90
Oogschaduw 233 - €4,90
Oogschaduw 270 - €4,90
Palette van 3 kleuren - €3,90

Totaal €18,60
Kiko wordt helaas niet verkocht in Nederland, je kunt het vaak wel in het buitenland vinden. Ik kocht dit palette dus in Italië maar je kunt het sowieso ook in Duitsland krijgen. Verdere landen waar Kiko verkocht wordt weet ik niet uit mijn hoofd, maar als je tegen een Kiko-Store aan loopt zou ik zeker even gaan kijken!

Heb jij een Kiko product in je stash? En wat vindt jij van dit palette?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff